poniedziałek, 11 maja 2009

Konferencja i wystawa

W dniach 23 - 24 kwietnia w Białej Podlaskiej odbyła się międzynarodowa konferencja Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej pod tytułem "Cmentarze jako znak kultury pogranicza polsko-wschodniosłowiańskiego". Na konferencję miała jechać Ewa, jednak w ostatniej chwili uzgodniłyśmy, że pojadę też ja jako wsparcie w przygotowaniu naszej wystawy "Lithos elpidos". Na wystawę składają się zdjęcia z prac na cmentarzach w Hołuczkowie, Tyrawie Wołoskiej, Rakowej i Siemuszowej, a także z inwentaryzacji cerkwi w Króliku Wołoskim i Olchowej.
No i pojechałyśmy solidarnie, obie chore, z czego Ewa miała problemy z oczami, a mnie leciała co chwilę krew z nosa. W nocy przed konferencją umieściłyśmy sensownie zdjęcia w antyramach, a następnego dnia zawiesiłyśmy to wszystko w Podlaskim Centrum Kultury Prawosławnej
Zdjęcia, które zrobiłam wystawie, nie szaleją, ale coś tam się da zobaczyć:



W sumie udało nam się zawrzeć kilka ciekawych znajomości i sporo się dowiedzieć o wielokulturowości, inskrypcjach, stanie cmentarzy, obyczajach pogrzebowych różnych grup etnicznych (mój ulubiony referat to "Gry i zabawy przy zmarłym jako element obrzędowości pogrzebowej Łemków" Marty Graban - Butryn.
Miło mi było wreszcie spotkać się z Marią Borciuch, która jako doktor ukrainistyki z UMCSu sprawowała pieczę nad konferencją, a którą znałam już z pracy na cmentarzu w Siemuszowej w sierpniu 2008r.


Tutaj znalazłam artykuł dotyczący konferencji
Na jednym zdjęciu nawet mnie widać w tle.

1 komentarz:

  1. Ale bajer! Piękna praca Jeżyku, szczególnie z wygrzebaniem tego artykułu, bomba. I nasza wystawa niczego sobie, no no:)

    OdpowiedzUsuń